Chiudi

Ricerca

Liuna Virardi

Nata a Bologna nel 1983, Liuna Virardi ha studiato Comunicazione visiva all’Isia di Urbino, Illustrazione all’Escola Massana di Barcellona, e oggi vive e lavora a Tolosa.

Terre di mezzo Editore ha pubblicato “Abc dei popoli”, uscito anche in Cile e in Francia, libro che racconta come disegnare 26 popoli, con gli usi e i costumi, le tradizioni e le curiosità. Nel 2016 il libro è stato selezionato per il Premio White Raven.

Nel 2014 e 2019 è stata selezionata per la Mostra degli Illustratori di Bologna; nel 2018 è stata finalista per il Prix Sorcières con il libro  “Comment tout a commencé”.

 

 

  • Subscribe to our newsletter

    Iscriviti alla nostra newsletter

    Our monthly newsletter with a selection of the best posts

  • Terre di mezzo

    We are an indipendent publisher based in Milan, born in 1994 as a monthly street paper dealing with social information. Now we publish 70 books per year. Our interests explore many and various worlds, from sustainable tourism to the discover of different cultures, encouraging their coexistence. We love telling stories, the hidden ones as well as the colorful ones for young and adults readers, and spread creativity through sustainable handmade creations with our craft books.
    We also promote and organize Fa’ la cosa giusta!the national fair of conscious consumption and sustainable lifestyles in Italy, held in Milan every March since 2004.

No products in the cart.